2017. nov 01.

Lusta dalszöveg diétám

írta: Rocksztyuárt
Lusta dalszöveg diétám

23114808_1477170045723779_335496559_n.jpgElsőnek leszögezném kedves kíváncsi, vagy túlsúlyos olvasó, hogy sikeres volt. Magamról annyit, nagyjából átlagos, tősgyökeres budapesti középkorú (48-as) fickó vagyok, kicsit átlagtól eltérő szokásokkal. Eddig éltem bele a vakvilágba, azt tettem, amit akartam, no meg amit a körülményeim lehetővé tettek... Azt hiszem ez is rakenroll! Ettem, ittam, jól mulattam, meg koncertre jártam a meló és család mellett. Néha még a fontossági sorrend is problémát okozott. Közben telt, múlt az idő, néhány kiló is felugrott (évente 1-2) a rendszertelen zabálások, és a sok cukor (tea, kávé, üdítő, sör,rövid) fogyasztása miatt. Nem nagyon érdekelt, addig, amíg a ruháim "konfekció" méretét elkezdtem kevésnek találni! No meg a vérnyomás! Úgy öt éve szar lett, mert a munka melletti dorbézolások rengeteg időt vettek igénybe, valamiből lopni kellett... Hát az alvásból. Energiaital, no sport, alkalmi ivászat stb. had ne mondjam. Rendszeresekké váltak az éjjeli kajálások a bulik után, meg az alkalmankénti 50-96 óra ébrenlét...Ja, néha még publikálok is ide-oda, néha kisebb szart keverek, erre kitűnő az éjjeli magány, amikor a család is alszik. Gyógyszerrel sikerült 2012-ben belőni a dokinak a normális közeli értéket a 180-190/ 120-ról, de hiába vettem kicsit vissza, megint elindult felfelé. Valamit tennem kellett,mert visszább már nem veszek, ha továbbra is élvezni akarom hedonista életem. Szóval maradnék. Induló adatok: 174 cm/ 86kg, 140/100 körüli vérnyomás gyógyszerrel. Cukor 5,1.Diétáznom kell! Az asszony úgy is azt mondja, hogy dalszövegekkel és csavargással van tele a fejem, erről eszembe is jutott a cím! Lustának meg azért neveztem el, mert meggebedni sem akarok érte, csak okosan valamit elérni. Picit mértékletesebben enni, és minimális étrend változtatással, sétákkal operálni. Mivel van egy hazai velem egyidős patinás együttes, a P.Mobil, annak pont akad egy ilyen kezdeti"állatról" szóló száma, hát tessék:

"65 kiló, 166 centi magas, barna hajú, barna szemű.

Várható életkora 60 felett van,

csak magyarul beszél és sírva vigad...

Évente 73kiló húst, 335 tojást, 30 kiló zsiradékot,

62 kiló krumplit,500 duplát, 35 liter bort,

87 liter sört,9 liter töményet fogyaszt, 

2 és fél kiló dohányt szív el.

 Az átlagnál jobb vagy, az átlagnál szebb vagy!

Az átlagnál jobb vagy, az átlagnál szebb vagy..."

(P.Mobil:Átlagember)

A terv! A húsról nem bírok/akarok lemondani, mert szeretem az állatokat, csak a vörös húsok helyett majd igyekszem több halat, szárnyast, meg több zöldséget enni a beszéd helyett. A cukrot, ami legnagyobb gyilkosa a szervezetünknek, teljesen elhagytam a reggeli kávé és napi liter teából. Persze, szarabb lett az íze, de némi kompromisszum készségem van, mint látjátok. Üdítő, szörp sem játszik ezentúl, meg a fehér lisztes termékek. Kenyérben szénhidrátmentes rozs, finom, de mocskos drága, rántás a főzelékekhez meg rizs liszttel. A tészta féléket kuszkuszra, bulgurra, árpára cseréltem, árban ugyanannyi. Ilyen paleo izé. Nézz rá a neten. Ami meg benne van "gyárilag" a többi kajába, azzal nem foglalkozom, mert annyi kell is a szervezetnek, különben fejre állsz vércukor ügyileg, csak negatívba, aztán jöhet az inzulin ...Nassolás: Nem volt rám jellemző a melóból fáradtan hazatérve, mint a nagy átlagra, a fotelbe berogyva, amint a kereskedelmi szar mellé fogyasztod a másik szart, ezzel is endorfint szabadítva fel hamis illúzióba ringatva magad(csoki, chips, egyebek), max ilyen hülye magvakat diót, diákcsemegét, aszalt gyümölcsöket majszoltam. Ebből a gyümit elhagytam, és pálinkával pótoltam koncerteken...Ja, és este hat után semmi! Akit eddig nem fogott meg a mondanivalóm, az nézze meg Michael Moore Kóla, puska, sültkrumpliját dvd-n, és menjen  fenébe! Vagy a mekibe, káefszíbe egy pofonért, aztán térjen vissza olvasni. Szóval az átlagembert ezután is megtestesítem, de néha alá múlom...

 Mozgás: Sportolni akar a fene, de sétálni szeretek, amiről eszembe jutott egy dalszöveg részlet újfent:

"Ha magasabbra vágysz, nyugtalan szívvel,

 indulj el, ameddig nem késő!

 Látványos ugrásra nem számíthatsz már,

 de vár rád a következő lépcső!

Ne állj meg soha, ne állj meg soha már!

Ha elindultál, ne állj meg soha már! "

(Korál:Ne állj meg soha)

Gyorsan be is építettem a diétámba mozgás gyanánt az Omegát, no nem a hasznos zsírt, amit a reklám mond, hanem a tízezer lépését futás, sport helyett! Nem sok az, olyan 5-6 km, amit telefonos applikációval, vagy ismert távokkal tudhat le az ember hetente minél többször. Elárulom, nekem is csak heti négy alkalommal sikerült átlagban.

" 10000 lépés kéne csak!

  10000 boldogtalan nap...

  10000 titkos néma vágy! "

(Omega: Tízezer lépés)

Lássuk a sok előzmény duma után mit hozott a konyhára a diétám! Az első hét viszonylag látványos eredményt, kapásból leugrik négy kiló. Nem, nem kell vállveregetés, ez csak a belekben lerakódott salak (igen, szar) és némi víz a szövetek között, szóval nem igazi fogyás! Mindenesetre a hasam körfogata kisebb, vérnyomás változás minimális lefelé. Fáradékony nem vagyok, egyéb tünet nincs.

Második hét után: Mínusz hat kiló, elég állatul tolom, nem? Ez már némi háj is lefelé. A mozgást egyszerűen megoldom, van két kutyám, meg három kölköm, akik ugráltatnak, így heti kétszer - háromszor bő óra séta a  Duna parton, vagy a közeli erdőben a blökikkel, meg a kisebbik lánykával, és hát mit titkoljam, péntekenként kocsma, szombaton koncert.  A feleségszomorító négy kilométerre van, vissza mindig séta, hogy kitisztuljak, meg bérletem sincs, de néha oda is részben, a haverig (1,5km) vagy teljesen. Szóval nem egy ördöngösség! Koncerten meg álldogálás, séta haza szintúgy, változó helyszínekről (Negra, Crazy)...Vagy csak egy-két megállót. Semmiképp ne hazudj magadnak! Vérnyomásom frankón kezd beállni 120/90 környékére, hasam mínusz kilencre. Súlyom kerek nyolcvan reggel, délben, este. (Nem úgy, mint ahogy Fletó mondta Öszödön) Jöhet a dalszöveg!

" Napról napra egyre jobb vagyok!

 De jutalmat érte egyre ritkábban kapok..

 Néha napján testem enni kér,

Mástól függ, a munkám mennyit ér!

Aki másképp él, nem érti hogy élek én!"

(Pokolgép:Aki másképp él)

Harmadik hét. Olyan légies a járásom...Nem, nem a cefre, hanem a cukor hiánya miatt. Kicsit könnyed, de néha kóválygok. 79, 5kg, lassabban mennek a kilók, de éhezni nem vagyok hajlandó, max éjjel. Akkor úgyis alszom.Na, jó, azért olyan is volt, hogy fogtam magam, azt ebéd helyett lementem bámulni a vizet a partra. Vérnyomásom stabilan 120/90. Muszáj hetente 2-3 szor dupláznom a kávét, mert bamba vagyok, mint Surda ebéd után, vagy Patrick a Spongya Bobból... Évekig 160-nal pörögtem, jó is az, környezetem még így is hyperaktívnak tart bambán... Hosszabb élet, mi? Lassabban, aha. Valószínűleg ez a mínusz 20-30 hgmm miatt van, de legalább pozitív irányban az egészség felé. Arccal a vasút helyett, a hűtőnek.Tudnék enni...Egyik kedves nő ismerősöm mondta, hogy vigyázzak, mert az éhezéssel pusztulnak az agysejteim! Mér', a piával, vagy az öregséggel nem?

Negyedik hét ( 1hónap!): Gondolom fogja az agyam, az adást hogy nincs több zucker bitte, megszorítás van,mert reménytelen esetnek tart.Azért a felesekre vigyázni kell, mert az is kalória! Így kétszer kocsival mentem inkább koncertre, mert akkor tuti nem iszom! Cserébe elmaradt a séta! Amit nyertem a réven,buktam a vámon. Az úgyis csak duma, hogy az alkohol oldja a zsírt...talán csak a kémiai laborban. Viszont ami kimarad a statisztikai átlagból akkor, azt van, hogy más alkalommal pótolom, duplán, ha jó a társaság. Mint Charlie bátyám, a "Jég dupla whiskey-vel" opusába...

"Egy a társaság miatt,

 egy, hogy jól aludjak el!"

Ma kipakoltam a spajzet reggel, mert energiám leveri Paksot, ha újra hallom a tapsot, de ez már Tankcsapda. Sok volt a kacat, nem zabáltam. Közérzetem 100% újra! 78 fél a mérleg. Hasam mínusz 11cm. Meg lesz a cél, amit az a nyomorult BMI index ajánl (75kg). Koncert után azért kurva nagy önmérséklet kell, ha spiccesen csámpázok haza. Ha már előbb TéCsé, akkor legyen ez a dalszöveg:

"Mikor a srác a kulcsot a zárba rakja, ahogy részegen hazatér. 

Magára húzza a hűtőt minden éjjel...

A tükör meg néma, nem felel, néha ha reggel megkérdezi,

hogy mit kéne kezdeni ezzel a beteges szenvedéllyel!

Választ hiába vár, döntenie kéne már!

Valaki ha megmutatná mi a határ...

A számban a nyál, ütőeremben a vér.

Végzem a dolgom,Te meg majd eldöntöd, hogy mennyit ér"

(Tankcsapda: Mikor a srác)

November 14.

Harminchét nap után 78-on billegek, mint a magyar népmesék! A dupla kávé még mindig játszik, no nem a zenekar,de régebben tíz is volt az energiaital mellé...Szóval nincs para. Bogyóval 120/80 környéke így is a vérem, cukrot nem mértem, majd két hónap után. Nem vagyok tűpárna! Bezzeg a régi szép időkben, amikor "jöttek a buli hegyek, gondoltam belemegyek! Ilyen egy bátor ember"...(Irgalom nélkül - Tankcsapda). Lényeg, a lényeg, amikor bő tizenöt éve indultam az Országos Tűzoltó Erőemelő versenyen, 76,3kg volt a mérlegsúlyom tele kokszal, amit szedtem, vagy szúrtam is, meg a tetkók, ugye. Mindenki ezt tette. Maradandó csak az utóbbi lett,mármint a tetkók, meg a negyedik helyezésem 127,5 fekvenyomással, 210kg felhúzással (szegény gerincem, de nekem legalább van) a guggolás gyalázatos lett, az rontotta le az összesítést, mert piszkák a lábaim, és le is szartam edzésileg. Szóval valahol ott a célsúlyom, ami akaraterő kérdése csak. Meglesz az. Akkor aktív voltam, akkor most passzív? Kérdem én.. Ja, a hasam 97cm. Lehet lejjebb nem megy. Majd elmegyek legközelebb kakilni előtte.(Bocs)

"Rohadt rock and roll - Mióta gyötörsz?

Rohadt rock and roll - Naponta megölsz!

Rohadt rock and roll - A pofád nagy...

Rohadt rock and roll - Ringyó vagy!

Rohadt rock and roll - Pénz, pénz, pénz!

Rohadt rock and roll - Mennyit érsz?

Rohadt rock and roll - Mitől félsz?

Rohadt rock and roll - Meddig élsz?

Szerettem nagyon és szenvedtem érte...

Vertek miatta, de nekem megérte!

(Hobo Blues Band: Rohadt Rock and Roll)

Ma meg kémiailag fokozom a fogyást, mert jó komámnak szülinapja van. Úgy csinálok, mint az alkimisták(nem alpinisták), alkoholból és zsírból izmot vagy energiát építek... Így megint csak Horváth Attila dalszövege lesz aktuális (Jég dupla whiskeyvel). Picit gyaloglok oda-vissza. Egy hatost...

d4fc648032c6ff9c3827672aea20171d.jpg

20171027_175932.jpg

Folyt köv. november végén!

Összegezve, bejött az esős, vagy hideg idő, meg a "melódia", így kevesebb a mozgásom. aA táp bevitel is kb.2/3-a lett az eddigiekhez képest, viszont mozgás nélkül megállt a fogyás. 78kg-on vagyok december elején, vérnyomásom sosem volt ilyen jó. Két kávéval naponta 120/75. Szóval van remény! De jön a karácsony, így legyen mindenki mértékletes.

 

 

 

Szólj hozzá